Bolaget skall bedriva utbildningar inom visuella effekter för spel, film, reklam och digitala medier och därmed förenlig verksamhet.
2024-05* | 2023-05* | 2022-05* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 5 319 | 4 213 | 2 785 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | 524 | 239 | 240 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | 476 | 171 | 159 |
Årets resultat (tkr) | 384 | 156 | 92 |
Summa tillgångar (tkr) | 1 972 | 1 660 | 1 577 |
Antal anställda | 3 | 2 | 2 |
2024-05* | 2023-05* | 2022-05* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 5 319 | 4 213 | 2 785 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | 524 | 239 | 240 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | 476 | 171 | 159 |
Årets resultat (tkr) | 384 | 156 | 92 |
TILLGÅNGAR | 2024-05* | 2023-05* | 2022-05* |
---|---|---|---|
Anläggningstillgångar (tkr) | 531 | 697 | 805 |
Omsättningstillgångar (tkr) | 1 441 | 963 | 772 |
Tillgångar (tkr) | 1 972 | 1 660 | 1 577 |
SKULDER, EGET KAPITAL OCH AVSÄTTNINGAR | 2024-05* | 2023-05* | 2022-05* |
---|---|---|---|
Eget kapital (tkr) | 638 | 353 | 197 |
Obeskattade reserver (tkr) | 57 | 73 | 57 |
Avsättningar (tkr) | |||
Långfristiga skulder (tkr) | 101 | 276 | 535 |
Kortfristiga skulder (tkr) | 1 176 | 957 | 788 |
Skulder och eget kapital (tkr) | 1 972 | 1 660 | 1 577 |
2024-05* | 2023-05* | 2022-05* | |
---|---|---|---|
Löner till styrelse & VD (tkr) | |||
Varav tantiem till styrelse & VD (tkr) | |||
Löner till övriga anställda (tkr) | |||
Varav resultatlön till övriga anställda (tkr) | |||
Sociala kostnader (tkr) | |||
Utdelning till aktieägare (tkr) | 100 |
2024-05* | 2023-05* | 2022-05* | |
---|---|---|---|
Antal anställda | 3 | 2 | 2 |
Omsättning per anställd (tkr) | 1 773 | 2 107 | 1 393 |
Personalkostnader per anställd (tkr) | |||
Vinstmarginal | 9.8% | 5.7% | 8.6% |
Soliditet | 34.4% | 24.4% | 15.1% |
Kassalikviditet | 122.5% | 100.6% | 98.0% |
Visual Magic Education AB ingår i en koncern med 5 bolag. Koncernmoderbolag är Grumpy And Old Group AB. Koncernstrukturen baseras på uppgifter från 2024-05.
Bolaget skall bedriva utbildningar inom visuella effekter för spel, film, reklam och digitala medier och därmed förenlig verksamhet.